Read Your Way to Better English
Read Your Way to Better English školski je projekt koji se provodi koristeći digitalnu knjižnicu Oxford Reading Club s više od 700 naslova e-knjiga. Cilj ovog školskog projekta je potaknuti učenike na čitanje na engleskom jeziku te razviti kod učenika naviku i ljubav prema čitanju.
Namijenjeno je za učenike koji uspješno savladavaju nastavne sadržaje i pokazuju interes za dodatno učenje engleskog jezika. Učenike će se poticati na proširivanje vokabulara, izricanje svojeg mišljenja te motivirati za samostalno upoznavanje s književnim djelima. Ovim projektom svaki učenik unaprjeđuje svoje čitalačke sposobnosti i vještine, razvija svijest o važnosti i utjecaju čitanja te razvija različite vrste pismenosti. Učenik također razvija vještine upotrebe IKT-a tijekom korištenja digitalnog obrazovnog sadržaja.
U slobodno vrijeme učenici će čitati knjige na engleskom jeziku, prilagođene njihovom uzrastu te razini znanja. Nakon samog čitanja i rješavanja zadataka razumijevanja, vokabulara i gramatike učenici će na satovima dodatne nastave engleskog jezika analizirati i interpretirati pročitano kroz kreativan rad.
Učiteljice engleskog jezika koje su uključene u projekt su:
a) Jelena Cvrlje (za učenike 5. razreda)
b) Nikol Butina (za učenike 6. razreda)
c) Maja Dolenec (za učenike 7. razreda)
Veselimo se čitanju knjiga na engleskom jeziku!
„Today a reader, tomorrow a leader.” M. Fuller
Članovi našeg kluba i ljubitelji čitanja su:
Uvodna prezentacija i upoznavanje s projektom (20.10.2023.)
Na uvodnoj radionici i prezentaciji učenici su upoznati s projektom Read Your Way to Better English i Oxford Reading Club web stranicom te digitalnom knjižnicom. Razgovarali smo o knjigama, književnim žanrovima i prednostima čitanja.
Učenicima je objašnjeno kako će pronaći e-knjigu po svom izboru i kako će koristiti različite funkcionalnosti ORC-a poput pronalaženja nepoznatih riječi, spremanja istih u vlastitu listu riječi, korištenje olovke kako bi podcrtao/la zanimljive rečenice, slušanja teksta, rješavanja zadataka za razumijevanje pročitanog teksta ili gramatike, ...
Na kraju su učenici dobili zadatak istražiti koju knjigu bi preporučili u svojoj grupi za prvo čitanje (Oxford Read and Imagine).
Krenimo zajedno u avanturu čitanja!
"I love the way that each book — any book — is its own journey.
You open it, and off you go…" S. Creech
Invisible! by Paul Shipton
(učenici 7.razreda, 3.11.2023.)
Učenici 7. razreda su odabrali i pročitali knjigu Invisible! (autor Paul Shipton). U knjizi je glavni lik Cooger vrlo pametan, ali je i kriminalac. Mogu li ga Ben i Rosie zaustaviti u krađi Djedovih izuma - i zlatnih poluga u banci?
Na to pitanje, ali i ostala pitanja su učenici na satu odgovarali kako bi interpretirali i analizirali djelo. Učenici su ispunili i nastavni listić My Book Review gdje su trebali napisati osnovne podatke o knjizi, sažetak radnje, ali i ocijeniti knjigu. Domaća zadaća i kreativan rad je osmišljen u obliku pisanja kraćeg sastavka na istu temu - Invisible! (An Invisibility Story). Jedva čekamo pročitati njihove priče!
The Game by Paul Shipton
(učenici 5. razreda, 16.11.2023.)
Učenici 5. razreda su odabrali i pročitali knjigu The Game (Paul Shipton). Glavni lik Ben ne može čekati kako bi isprobao Djedovu kompjutorsku igricu – ali iz igre on više ne može van. Ben je u opasnosti i treba pomoć svoje sestre Rosie. Mi smo jedva dočekali saznati što se dogodilo te smo se našli kako bi popričali o knjizi i interpretirali djelo. Uz nastavni listić My Book Review smo prošli radnju knjige, karakterizaciju likova, ilustrirali naslovnicu knjige te smo ju na kraju i ocijenili. Veselimo se idućoj avanturi uz Bena i Rosie!
The Bad House by Paul Shipton
(učenici 6. razreda, 22.11.2023.)
Učenici 6. razreda su u studenom čitali knjigu The Bad House koju je napisao Paul Shipton. U ovoj pustolovini Rosie i Djed zapute se u kuću znanstvenika Jima Wooda, ali kad tamo stignu, ne mogu ga pronaći. Što mu se dogodilo i je li u njegov nestanak upetljano kućno računalo koje se zove Vesta? Pročitajte knjigu i doznajte.
Na satu su učenici razgovarali o djelu te podijelili svoje mišljenje o najdražim likovima. Na kraju su ispunili nastavni listić My Book Review u kojem su naveli osnovne podatke o knjizi, napisali kratki sažetak knjige, opisali svoj najdraži dio priče i na kraju dali ocjenu knjige u cjelini.
Kutak za Oxford Reading Club!
U učionici za engleski jezik se nalazi Oxford Reading Club kutak gdje će biti izloženi radovi učenika nakon svake pročitane knjige.
Smotra primjera dobre prakse na Oxford University Press konferenciji u Zagrebu (2.12.2023.)
Fotografije su preuzete od organizatora - Oxford University Press i Profil-Klett.
Učiteljice engleskog jezika Jelena Cvrlje i Maja Dolenec sudjelovale su na 20. Oxford University Press konferenciji za učitelje engleskog jezika koja se održala 2.12.2023. u Zagrebu. U sklopu plenarnog predavanja o projektu Read Your Way to Better English teacher Jelena i teacher Maja su opisivale svoj rad s učenicima, podijelile iskustva te pokazale radove naših učenika u Oxford Reading Club-u. Ponosne smo što je naša Škola predstavljena kao uspješan primjer dobre prakse.
Day of the Dinosaurs by Paul Shipton
(učenici 6. razreda, 6.12.2023.)
Učenici 6. razreda u prosincu su čitali knjigu Day of the Dinosaurs koju je napisao Paul Shipton. Ovaj put se običan dan pretvori u veliku pustolovinu. Uz pomoć svojih prijatelja Rosie i Ben moraju pronaći Djeda, ali on se nalazi milijunima godina daleko. Kako je to moguće? Pročitajte knjigu da biste doznali ima li priča sretan kraj.
Na satu su učenici prepričali radnju knjige i ispunili nastavni listić My Book Review u kojem su napisali svoj osvrt na knjigu i dali ocjenu knjige u cjelini.
The Secret on the Moon by Paul Shipton
(učenici 7.razreda, 7.12.2023.)
Učenici 7. razreda odabrali su i pročitali knjigu The Secret on the Moon (autor Paul Shipton). U ovoj knjizi nailazimo na nove pustolovine Djeda, Bena i Rosie. Ovog puta ih pustolovina vodi sve do Mjeseca. Zašto su se Ben i Rosie skrivali na Mjesecu? Koja je to tajna na Mjesecu? Da biste saznali sve odgovore preporučujemo da pročitate izvrsnu knjigu!
Učenici su na satu interpretirali i analizirali djelo, zatim su ispunili nastavni listić My Book Report gdje su trebali napisati osnovne podatke o knjizi, a na kraju su knjigu i ocijenili. Domaća zadaća i kreativan rad je osmišljen u obliku pisanja i crtanja ključnih dijelova radnje (listić Sequencing).
The Lost City by Paul Shipton
(učenici 5.razreda, 23.1.2024.)
Učenici 5. razreda odabrali su i pročitali knjigu The Lost City (autor Paul Shipton). U ovoj knjizi nailazimo na nove pustolovine Djeda, Bena i Rosie. U prašumi se nalazi Izgubljeni grad zlata. A u Izgubljenom gradu nalazi se prekrasan zlatni kipić. Ben, Rosie i djed posjećuju grad sa Silvijom, arheologinjom. Ali i drugi ljudi znaju za grad i žele taj kip.
Uz ovu knjigu smo proživjeli jednu uzbudljivu avanturu, ali i naučili puno o tajanstvenim izgubljenim gradovima. Razgovarali smo o peruanskoj kulturi, o Machu Picchu pa čak i saznali nešto o pradomovini krumpira.
All about Space by Alex Raynham
(učenici 7.razreda, 26.1.2024.)
Učenici 7. razreda su ovog puta odabrali knjigu All about Space iz serije Read and Discover. Oduševili su se novim informacijama o našoj galaksiji, planetima, zvijezdama, astronautima, slijetanjima na Mjesec, meteorima, vanzemaljcima... Na satu smo razgovarali o svemiru i planetima, a učenici su nakon toga ispunili My Book Review gdje su trebali odabrati jedan planet i napisati određene informacije o tom planetu. Osim toga su osmislili i zanimljiv oglas o hotelu u svemiru. Kreativan dio zadatka kod kuće je bio napraviti malu knjigu o sunčevom sustavu što su odlično odradili.
How to Stay Healthy by Julie Penn
(učenici 6. razreda, 31.1.2024.)
Učenici 6. razreda u siječnju su čitali knjigu How to Stay Healthy koju je napisala Julie Penn. Knjiga analizira zdravlje ljudi u 21. stoljeću. Bavi se dobrim i lošim navikama, kretanjem, prehrambenom piramidom, snom, ali i mnogim drugim čimbenicima koji utječu na naše zdravlje. Pročitajte knjigu da biste naučili kako popraviti svoje zdravstveno stanje već danas.
Na satu su učenici komentirali čimbenike koji utječu na zdravlje ljudi te koji ih je najviše iznenadio. Nakon toga su ispunili radni listić u kojem su analizirali svoj najdraži ručak i napravili tjedni dnevnik vježbanja.
Exploring our World by Jacqueline Martin
(učenici 6. razreda, 6.3.2024.)
The Lost City by Paul Shipton
(učenici 6. razreda, 16.4.2024.)
Učenici 6. razreda u travnju su čitali knjigu The Lost City koju je napisao Paul Shipton. Glavni likovi pronađu kartu koja vodi do izgubljenog grada. Ubrzo do njega i stignu, ali na ulazu piše važno upozorenje. Hoće li Ben i njegovi prijatelji poslušati upozorenje ili ipak napraviti nešto što ne bi smjeli? Preporučamo da pročitate knjigu i doznate.
Učenici su na satu razgovarali o avanturama likova, a nakon toga napravili istraživanje o izgubljenim gradovima diljem svijeta. Na temelju podataka koje su pronašli napisali su kratak izvještaj o odabranim gradovima.
Učenici 6. razreda u svibnju su čitali knjigu The Secret on the Moon World koju je napisao Paul Shipton. Autor opisuje uzbudljivu pustolovinu na mjesecu. Glavni likovi zaglave na mračnom i hladnom satelitu planeta Zemlje. Ako vas zanima kako će se spasiti, preporučamo vam da pročitate knjigu.
Na satu su učenici prepričali radnju knjige, a zatim osmislili vlastite pustolovine u svemiru te ih zapisali.
Kutak za Oxford Reading Club!
Ovako naš kutak izgleda na kraju nastavne godine 2023./2024. Zahvaljujemo svim učenicima koji su vrijedno radili i čitali s nama.
Veselimo se druženju i sljedeće godine!
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |